środa, 11 czerwca 2014

Zakładanie strony internetowej - Internetowe portfolio - System WIX

1. Tworzenie stron internetowych
2. Elektroniczne portfolio
3. WIX - szybko, ładnie i bezpłatnie



1.Tworzenie stron.

     Obecnie tworzenie stron internetowych jest o wiele, wiele łatwiejsze niż kilkanaście, a nawet kilka lat  temu. Nie musimy już znać języka HTML ani CSS. Najczęściej wystarczy wpisać w wyszukiwarkę terminy takie jak "strona internetowa", "tworzenie" i od razu mamy kilka możliwości do wyboru. Posiadanie w dzisiejszych czasach własnej strony internetowej może nieść za sobą wiele korzyści takich jak autopromocja, łatwiejszy kontakt, wygoda etc. Jednakże istnieje niebezpieczeństwo tworzenia takich baz danych jak np. podawanie swoich adresów, telefonów, miejsca zamieszkania, a także zamieszczania zdjęć. Jak ostatnio usłyszałem, jeszcze kilka lat temu tworzenie nieprzymusowych baz danych było nie do pomyślenia i nie sądzono by  kiedykolwiek ludzie mieli zamiar tak się upubliczniać. Dziś wystarczy odwiedzić takie portale społecznościowe jak Facebook, Tweeter, czy Google+ i już można tworzyć portret zarówno fizyczny jak i psychologiczny danego użytkownika. Powinno się uważać co się wrzuca do sieci i przewidywać skutki.



2. Elektroniczne portfolio

     Portfolio to teczka (także w sensie dosłownym lub np. segregator) z przykładowymi pracami artysty, a w szerszym znaczeniu prezentacja dokonań danej osoby lub firmy. Może występować także w formie CV. Elektroniczne portfolio jest więc zbiorem tych dokonań przedstawionych jednak w postaci strony WWW. Takie internetowe portfolio powinno być eleganckie, przejrzyste oraz przyciągać wzrok (w granicach stosowności) .



3. WIX

     WIX to jeden ze wcześniej wspomnianych systemów do tworzenia stron internetowych. Można na nim się zalogować przez Facebooka, Google+, a także tradycyjnie przez maila. Użytkownik posiada gotowe szablony, które może dowolnie personalizować, zmieniając kolory, układ, dodając obrazki, filmy, pliki muzyczne tak, by dana strona wyglądała jak najbardziej profesjonalnie i była po prostu atrakcyjna. Obecnie modnym stylem jest minimalizm. Z mojego punktu widzenia rozpoczął się on od reintrodukcji mobilnego systemu Windows, w którym zrezygnowano z dokładnego odwzorowywania przycisków (cienie, faktury, efekt 3D etc) na rzecz "spłaszczonego", zsymbolizowanego i bardzo, bardzo uproszczonego wyglądu jedynie konturów na tle kwadratowych kafelek. Wyraźnie widzimy, że w tym kierunku poszła (i idzie) też firma Apple wypuszczając na rynek nowy iOS7, OS X Yosemite, a także koncern Google (spłaszczenie logo Google, YouTube). Tak samo możemy zaobserwować ten trend na stronach trochę bardziej oddzielonych od technologii (Facebook, Twiteer, ale i Onet, Interia). Osobiście podoba mi się ten styl. Jest łatwy do odtworzenia, łatwo zapamiętać przykładowe logo, wszystko jest czyste, przejrzyste i estetyczne. 










Trend o którym wcześniej wspomniałem możemy zauważyć nawet w reklamie hipermarketów Tesco. Wystarczy zwrócić uwagę na sposób przedstawienia tekstu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz